baner

  Ustawa z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180 poz. 1495) obowiązująca od dnia 21 października 2005r. (z wyjątkiem przepisów, dla których ustanowiono późniejszy termin) stworzyła podstawy do zorganizowania systemu zbiórki i recyklingu odpadów elektrycznych i elektronicznych. W myśl w/w ustawy użytkownik zużytego sprzętu elektrycznego lub elektronicznego przeznaczonego dla gospodarstw domowych jest zobowiązany do jego oddania zbierającemu powyższy sprzęt. Jednocześnie zabrania się mieszania tego typu odpadów z innymi odpadami.
  Z dniem 1 lipca br. w myśl obowiązujących przepisów sprzedawca detaliczny i sprzedawca hurtowy są zobowiązani przy sprzedaży sprzętu elektrycznego i elektronicznego przeznaczonego dla gospodarstw domowych do nieodpłatnego przyjęcia zużytego sprzętu w ilości nie większej niż sprzedawany nowy sprzęt, jeżeli zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju oraz umieszczania w punkcie sprzedaży informacji o punktach zbierania zużytego sprzętu.
  Jednocześnie Referat Gospodarki Komunalnej, Handlu i Rolnictwa tut. Urzędu przypomina, iż zbierający zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w terminie 30 dni od dnia podjęcia działalności mają obowiązek przekazania Burmistrzowi Miasta Bielsk Podlaski informacji zawierającej:

  1. nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres lub imię i nazwisko oraz adres zbierającego sprzęt;
  2. adresy punktów zbierania zużytego sprzętu, w tym punktów sprzedaży sprzętu.
  Referat Gospodarki Komunalnej, Handlu i Rolnictwa będzie informował o punktach handlowych zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny zgłaszanych do tut. Urzędu.



W przypadku zmiany lub uzupełnienia informacji prosimy o kontakt.